23 Sierpień 2019

 I TYDZIEŃ 1-5 lipiec

Poniedziałek - Zabawy plastyczno-sensoryczne

Kolorowy makaron "robaki"
Co potrzeba?
 Makaron (np. spaghetti)
 Barwniki spożywcze

Wtorek - Zabawy sportowe

Zabawy z chustą Klanzą, wyścigi rzędów
Zabawa Rekin- Dzieci siedzą wokół chusty, nogi są przykryte chustą. Jedno dziecko
Wyścigi rzędów- Nauczyciel dzieli dzieci na dwie lub trzy drużyny (w zależności od ilości dzieci) Nauczyciel podaje konkurencje:
1. Podskoki na jednej nodze
2. Szybki bieg
3. Podskoki na dwóch nogach
4. Bieg na czworaka
5. Bieg tyłem

Środa - Zabawy kulinarne

Powitanie dzieci. Rozmowa na temat przygotowywanego w dniu dzisiejszym sorbetu – co to jest sorbet, z czego można go zrobić.
Umycie rąk i wspólne przygotowanie produktów potrzebnych do wykonania sorbetu.

Sorbet truskawkowy.
Czas przygotowania:15 minut
Czas mrożenia: 6 godzin
Ilość porcji:10 gałek

Składniki:
500 g truskawek
pół szklanki cukru
sok z 1 cytryny i 2 łyżki wody

Czwartek - Zabawy muzyczne

Powitanie dzieci "Wszyscy są, witam Was...".
Wyjaśnienie dzieciom co będziemy robić w danym dniu.

Zabawa przy muzyce
- "Ciu ciu ła, ciu ciu ła..."
- "A ram zam zam..."
- Taniec zumba "Chocolate"

Piątek - Zabawy teatralne oraz dzień filmowo-bajkowy

„Było sobie życie”
· Powitanie: „Iskierka przyjaźni”
· Zabawa ruchowo – naśladowcza „Jestem aktorem w krainie emocji” - Naśladujemy zachowanie aktora na scenie: ruch całego ciała, gesty i mimika twarzy, sposób wypowiadania roli.
Kraina emocji – opowieść ruchowa
Każdy aktor to podróżnik… przebywa niezwykłe oceany przygód wędrując od jednej emocji do drugiej… bo wszystkie musi dobrze poznać zanim zaprezentuje je na wielkiej scenie…
Wsiadamy do pociągu i pierwszą krainą jaką odwiedzimy to kraina Radości, tu mieszkają ludzie zawsze uśmiechnięci, weseli. Cieszą się od rana, jak tylko wstaną, przeciągają się z zadowolenia, witają się z nami uśmiechem, obejmują się przyjaźnie i tańczą... Nagle robi się ciemno..ponuro…. ooo… dotarliśmy do Krainy złości, tu mieszkają ludzi, którzy czują się obrażeni, są źli, zdenerwowani, każdy jest sam i nie ma przyjaciół. Ściskają dłonie w pięści, mówią do innych, nie lubię cię, tupią nogami, potrząsają głowami, robią złe miny…
A oto na horyzoncie przed nami rozkwita kraina Spokoju. Tu ludzie są spokojni, leniwi, ostrożni.. delikatnie głaskają się nawzajem, prowadzą się za ręce, siedzą spokojnie obok siebie.
· Wyjaśnienie pojęć: „film”, „bajka”
· Seans filmowy: „Było sobie życie”
· Swobodne wypowiedzi dzieci na temat oglądanych bajek

II TYDZIEŃ 8-12 lipiec
Poniedziałek - Zabawy plastyczno-sensoryczne
„Slimy”
· Powitanie piosenką: „Wszyscy są, witam was”
· Oglądanie i dotykanie produktów z różną fakturą – ryżu, soczewicy, piasku – szukanie „skarbów” ukrytych w miseczkach ww produktami
· Wspólne robienie glutka – slime.
*klej w płynie
*woda (tyle, co kleju)
*borax
*barwnik, brokat
Klej i wodę wlać do miseczki, dodać barwnik i brokat. W szklance rozpuścić borax (ok. 5 łyżek wody, łyżka boraxu). Dodawać stopniowo (po łyżeczce) roztwór boraxu do kleju z wodą. Ciągle mieszać. Gdy glut przestaje przywierać do miseczki jest gotowy. Borax dodawać ostrożnie, by nie przesadzić.
· Zabawy glutem. Mieszanie gluta z ryżem, piaskiem i innymi sypkimi składnikami.

Wtorek - Zabawy sportowe

Zabawa "Bieg po buty"
Będziesz potrzebować papierowego, dużego pudła lub kosza na bieliznę. W zabawie biorą udział dwie drużyny (co najmniej po dwóch graczy w każdej)
Należy wyznaczyć linię startu i odcinek do przebiegnięcia – na jego końcu ustawić pudełka (po jednym na drużynę). Miejsce zabawy musi być na tyle bezpieczne, by można było biegać na bosaka.
Pierwszy gracz z drużyny biegnie do pudełka, zdejmuje buty i wkłada je do niego. Następnie biegnie z powrotem. Dotyka ręką kolegi i ten rusza… Kiedy już cały zespół jest bez butów, gracze po kolei biegną do pudełka, zakładają buty i wracają biegiem. Pierwszy zespół z butami na nogach – wygrywa.

Zabawa "Kto ma więcej piegów?"
Do zorganizowania tej zabawy będzie potrzebny stoper, dziurkacz, kolorowy papier oraz małe wiaderka lub miski z wodą.
Za pomocą dziurkacza uzyskujemy kolorowe, papierowe kółeczka – trzeba ich dosyć dużo (zależy też od ilości uczestników).
Zabawa przeznaczona dla 4 lub więcej osób (parzysta liczba). Graczy dzielimy w pary. Jeden zawodnik pełni rolę „piegusa”, drugi odpowiada za naklejanie piegów. Tuż przed rozpoczęciem zabawy, każda drużyna otrzymuje miseczkę z wodą i wsypanymi do niej papierowymi kółeczkami. Sędzia ustawia stoper na pół minuty, a na sygnał „start”, wyznaczona do tego osoba zaczyna naklejać piegi na twarzy kolegi/koleżanki. Po upływie wyznaczonego czasu, sędzia liczy piegi – wygrywa drużyna z największym piegusem.

Zabawa "Bieg kelnera"
Potrzebne będą plastikowe lub papierowe talerzyki oaz piłka do ping-ponga dla każdej drużyny. Zabawa przeznaczona dla minimum 4 osób. Zawodnicy ustawiają się na mecie, pierwszy zawodnik z każdej drużyny trzyma na podniesionej w górze dłoni talerzyk, a na nim piłeczkę. Po usłyszeniu „start”, zawodnicy biegną do wyznaczonego punktu i zawracają. Przekazują talerzyk z piłeczką kolejnemu koledze z drużyny i on rusza do biegu. Upuszczenie piłeczki – powoduje konieczność powrotu do linii startu i ponowne rozpoczęcie biegu. Wygrywa drużyna, której wszyscy zawodnicy zaliczą bieg z piłeczką pierwsi.

Środa - Zabawy kulinarne

Powitani dzieci. Rozmowa o temacie dnia dzisiejszego. Wspólne mycie rąk i przygotowanie potrzebnych produktów do ciasta.
Piankowe ciasto - przepis
Składniki:
1) 5 kolorów galaretek
2) 4 szt. „Śnieżka”- bita śmietana
3) Biszkopty
4) Mleko schłodzone
Wykonanie:
Każdy kolor galaretki rozpuścić w gorącej wodzie według przepisu. Kiedy galaretka będzie tężejąca ubijać Śnieżkę według przepisu na opakowaniu i dolewać tężejąca galaretkę.
Tortownicę wyłożyć biszkoptami i wylać pierwszy kolor.
Z 3 pozostałymi galaretka postępujemy tak samo. Jedna galaretka będzie potrzebna na wierzch można w nej zatopić owoce. Smacznego.

Czwartek - Zabawy muzyczne

Greg zorba
· Skąd pochodzi ten taniec.
· Kiedy się go tańczy
· Nauka tańca

Piątek - Zabawy teatralne oraz dzień filmowo-bajkowy
Powitanie dzieci
Przedstawienie dla dzieci teatrzyku "Czerwony Kapturek"
Wspólne oglądanie wybranych bajek Disneya

III TYDZIEŃ 15-19 lipiec
Poniedziałek - Zabawy plastyczno-sensoryczne

Powitanie dzieci.
Wprowadzenie zabawy sesorycznej "Pobudzanie zmysłów" – dzieci za pomocą węchu, smaku i dotyku mają rozpoznać kilka wybranych produktów. Utrudnieniem są zawiązane oczy dziecka.
Wykonanie eksperymentu "Wulkany"

Wtorek - Zabawy sportowe

„Pójdę boso”
· Powitanie piosenką: ”Dzień dobry, dzieci”
· Chodzenie boso po sali (podłoga, dywan, koc itp.)
· Zabawy woreczkami (podnoszenie ich stopami, spacer z woreczkiem na głowie, podrzucanie i łapanie woreczków, rzut woreczkiem do celu)
· Wyścigi w parach, wyścigi w workach
· Zabawa muzyczno- ruchowa: „Idzie Zuch”
· Zabawa ruchowa: „Kolory”

Środa - Zabawy kulinarne

Wykonanie sałatki owocowej – przygotowanie się do pracy. Umycie rąk i przyniesienie składników na sałatkę.
Składniki:
-0,5 kg truskawek,
– 3,5 kg bananów,
– 1 kg mandarynek,
– 1,5 kg gruszek,
– 1 kg jabłek
– 2 puszki brzoskwiń,
– 1 puszka ananasów,
– 1 ananas,
– 1 grejpfrut,
– 2 cytryny,
– 0,5 szklanki miodu.

Wykonanie:
Owoce umyć, obrać ze skóry i pokroić w kostkę i przełożyć do dużego naczynia. Z cytryn wycisnąć sok i dodać do sałatki. Dodać miód i wymieszać. Chwileczkę poczekać aż owoce wypuszczą sok. Następnie nakładać do salaterek i zajadać z wielkim apetytem

Czwartek - Zabawy muzyczne

Sofia
Nauka układu tanecznego do piosenki "Sofia".
Tańce dowolne przy muzyce wybranej przez dzieci.

Piątek - Zabawy teatralne oraz dzień filmowo-bajkowy

Projekcja bajki "Magadaskar"

IV TYDZIEDŃ 22-26 lipiec

Poniedziałek - Zabawy plastyczno-sensoryczne

Wykonanie piasku kinetycznego
Piasek z mąki - przepis:
8 szklanek mąki,
2 szklanki oleju,
laska kredy dla zabarwienia starta na tarce.

 

Wtorek - Zabawy sportowe

Zabawy "tory przeszkód"
Wykonanie różnych torów przeszkód przez nauczyciela i dzieci. Podział na drużyny. Wspólne ustalanie zasad zabawy. Przypomnienie o bezpieczeństwie podczas zabaw wyścigowych.


Środa - Zabawy kulinarne

„Naleśniki”
· Powitanie piosenką: „witaj, …, jak się masz?”
· Przypomnienie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w kuchni
· Wspólne umycie rąk
· Przygotowanie i omówienie produktów potrzebnych do zrobienia naleśników
· Wspólne robienie naleśników
· Przygotowanie „farszu” do naleśników – twarożek, dżem, zdrowa nutella
· Swobodne wypowiedzi dzieci na temat wrażeń związanych z samodzielnym gotowaniem

Czwartek - Zabawy muzyczne

Zabawa w figurki - polega na tym, że dzieci biegają po sali w rytm puszczonej przez prowadzącego muzyki. Gdy muzyka zostanie zatrzymana, prowadzący mówi „Figurki, figurki zamieńcie się w.....” − tutaj pada nazwa przedmiotu, zwierzęcia lub rośliny, w zależności od wyobraźni. Potem prowadzący liczy głośno do trzech i dzieci muszą zastygnąć bez ruchu, przybierając wymienioną postać. Najładniejsza i co ważne nieruchoma figurka zostaje wybrana i staje przy prowadzącym. Teraz dziecko, które wygrało pierwszą rundę, może poprowadzić kolejną rundę. Po kolei wybieramy nową wygraną osobę.

Baba Jaga patrzy - Babę Jagę i bierze do ręki koc lub tkaninę tak duże, aby przykryły dziecko w całości. Dzieci biegają swobodnie po sali w rytm muzyki. Gdy muzyka ucichnie, Baba Jaga, która jest tyłem odwrócona do sali wypowiada znane słowa: „raz dwa trzy Baba Jaga patrzy” i odwraca się. W tym czasie dzieci muszą przykucnąć na podłodze i mocno zamknąć oczy. Baba Jaga chodzi po sali i przykrywa jedno z dzieci w całości, gdy to zrobi, prosi, aby dzieci wstały i zgadły, kto znajduje się pod przykryciem.

Pieczenie chleba - to zabawa, którą zaczynają słowa piosenki: „Mało nas, mało nas do pieczenia chleba”. Wszyscy, łapiąc się za ręce, tworzą duży krąg, do środka którego zapraszamy parę losowo wybranych uczestników. Oba koła, małe i duże, kręcą się w rytm słów piosenki. Gdy dochodzimy do słów „ciebie tu potrzeba”, dziecko znajdujące się w małym kółeczku śpiewa zamiast nich np.: „tylko nam, tylko nam Oli tu potrzeba”. Wówczas Ola znajdująca się w dużym kole przechodzi do małego i w kolejnych słowach piosenki wskazuje następnego uczestnika, który przechodzi do małego koła. Gdy małe koło robi się coraz większe i z trudem mieści się w dużym kole, wówczas dzieci śpiewają drugą zwrotkę piosenki, wymieniając po kolei imię uczestnika, który wraca do dużego koła.

Piątek - Zabawy teatralne oraz dzień filmowo-bajkowy

Wspólne oglądanie bajki „Przygody świnki Pepy”.
Po obejrzeniu bajki wykonanie ulubionej postaci z przygód swinki Peppy

V TYDZIEŃ 29 lipiec - 31 lipiec

Poniedziałek - Zabawy plastyczno-sensoryczne

Ciecz Newtonowska
Do wykonani cieczy potrzebna jest mąka ziemniaczana i woda.
Zabawa wykonaną cieczą.

Wtorek - Zabawy sportowe

Mecz piłki noznej
· Przeprowadzenie rozgrzewki
· Omówienie zasad gry
· Podział na drużyny
· Mecz

Środa - Zabawy kulinarne

Powitanie dzieci. Przygotowanie się do wspólnego gotowania.
Wykonanie gofrów. Dodatki wg uznania.

Czwartek - Zabawy muzyczne

Polecenia przy muzyce
Gra muzyka. W chwilach, gdy muzyka milknie padają polecenia wykonania krótkich działań w ruchu np.: uścisnąć jak najwięcej rąk, uścisnąć jak najwięcej kostek u nóg, spojrzeć jak największej liczbie osób głęboko w oczy, zgrupować się według koloru oczu itd.
Taniec zwierząt
Ta zabawa jest dość podobna do poprzedniej, jednak różni się w podstawowej kwesti. Otóż tym razem to my musimy poinstruować dzieci, co mają robić. Znajdujemy miejsce, w którym dzieci będą miały nieskrempowaną niczym swobodę ruchu i puszczamy / gramy / śpiewamy piosenkę. Przed rozpoczęciem każdego fragmentu mówimy dzieciom, jakie zwierze mają naśladować podczas tańca.

Piłka z niespodzianką
Zasady są naprawdę proste, choć trzeba się wcześniej do niej nieco przygotować. Otóż musisz zrobić kulę,w środku której będzie znajdowała się jakaś mała niespodzianka. Może to być cokolwiek sobie tylko wymyślisz – mała grzechotka, słodycz, mała zabawka. Teraz, aby ukryć tę rzecz w kuli potrzebujesz duuuuuuuuużo: gazet, papierów prezentowych, folii aluminowej itp. Wybraną zabawkę należy owinąć jak największą ilością warstw (ale też nie za dużą, aby dzieciom się nie znudziło to otwieranie). Jednak, aby nie było tak prosto pomiędzy kolejnymi warstwami również ukryj małe drobiazgi, które będą trafiać do różnych osób biorących udział w zabawie.
Po wszystkich przygotowaniach dzieci siadają w okręgu i dajemy im wcześniej przygotowaną kulę. Zasady puszczania muzyki / śpiewania / grania są takie same, jak w poprzednich zabawach: gdy muzyka gra dzieci po kolei, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, podają sobie kulę; gdy muzyka ucichnie – dziecko, które trzyma kulę odwija jedną warstwę. I tak, aż do ostatniej warstwy 

Piątek - Zabawy teatralne oraz dzień filmowo-bajkowy
Projekcja bajki "Grinch"

VI TYDZIEŃ

5 - 9 sierpnia

Poniedziałek - Zabawy plastyczno-sensoryczne

Jak powstaje tęcza?

Wtorek - Zabawy sportowe

„Moje ciało jak instrument”

„Uważaj na jajko”

Środa - Zabawy kulinarne

Owocowe szaszłyki

Czwartek - Zabawy muzyczne

„Figuraki”

„Baba Jaga”

Piątek - Zabawy teatralne oraz dzień filmowo-bajkowy

Jak powstaje spektakl teatralny?

VII TYDZIEŃ

12-14 sierpnia

Poniedziałek - Zabawy plastyczno-sensoryczne

Zabawy z budyniem

Wtorek - Zabawy sportowe

Zawody sportowe

Środa - Zabawy kulinarne

Jogurtowe Parfait

VIII TYDZIEŃ

19-23 sierpnia

Poniedziałek - Zabawy plastyczno-sensoryczne

„Tańczące rodzynki”

„Gumowe jajko”

Wtorek - Zabawy sportowe

„Poznaj Siłaczka i Słabeuszka”

„Skacz do góry”

„Idziemy na spacerek”

Środa - Zabawy kulinarne

Pyszne i zdrowe koreczki

Czwartek - Zabawy muzyczne

„W krainie muzyki”

Piątek - Zabawy teatralne oraz dzień filmowo-bajkowy

Podróż do świata bajek

« Powrót

 Dołącz do nas:

Masz pytania? Jesteśmy do dyspozycji:

        

507 042 540  Dyrektor zarządzający
517 921 541  Przedszkole - ZAPISY

  mail: [email protected]