20 Kwiecień 2017
20.04.17
DZIEŃ ZIEMI
1. „ Ekologia” W. Drabik - wysłuchanie wiersza recytowanego przez nauczycielkę z użyciem
sylwety sowy. Prezentacja wyrazu EKOLOGIA - omówienie znaczenia słowa ekologia.
Ekologia- mądre słowo,
a co znaczy- powiedź, sowo?
Sowa chwilę pomyślała
i odpowiedź taką dała:
„To nauka o zwierzakach,
lasach, rzekach, ludziach, ptakach.
Mówiąc krótko, w paru zdaniach,
o wzajemnych powiązaniach
między nami, bo to wszystko
to jest nasze środowisko.
Masz je chronić i szanować”
- powiedziała mądra sowa....
2. „Ziemia ” – wspólne śpiewanie piosenki ekologicznej
Bożena Forma „ZIEMIA”
Nasza Ziemia to piękna kraina,
na niej skały, lądy, morza.
Wiele różnych przedziwnych zjawisk,
i tajemnic w sobie chowa.
Wszyscy zawsze dbajmy o Ziemię,
aby oazą dla nas była.
By jej człowiek nie zaśmiecał,
pełnią życia nam tętniła.
Brudna woda, nieczyste powietrze,
precz spaliny, nieczyste odpady.
Więcej tego nikt z nas już nie chce
nowe trzeba mieć zasady.
Wszystkie żale dziś ludziom ogłaszaj
Niechaj ciągle o ciebie dbają.
Nasza Ziemio niech cię mieszkańcy
Wciąż z odpadów oczyszczają.
3. Ratujmy świat - podrzucanie globusa za pomocą chusty animacyjnej. Dzieci manipulują chustą w
taki sposób aby – globus – nie spadł na podłogę.
Nauczyciel pokazuje globus i objaśnia, że nasza planeta Ziemia w bardzo dużym pomniejszeniu.
Globus to model Ziemi"
4. Przygotowanie przyborów potrzebnych do sprzątania, zwrócenie uwagi na konieczność
zachowania zasad bezpieczeństwa i higieny podczas prac porządkowych.
5.„Sprzątamy las z wilkiem” - zabawa dydaktyczna
Na podłodze rozłożone są różne ilustracje: pudełka, butelki, gazety, plastikowe torebki itp. Oraz
pojemniki z napisami: makulatura, plastik, szkło. Dzieci oglądają porozrzucane śmieci (ilustracje)
omawiają je, określają co znajduje się na ilustracji i z czego dany przedmiot jest zrobiony. Wilk
pokazuje dzieciom pojemniki na odpady i wspólnie z dziećmi ustala, co powinno znaleźć się w
każdym koszu. Przy muzyce dzieci spacerują po całej sali i „sprzątają las”- zbierając i segregując
śmieci do pojemników.
6. Wsłuchanie wiersza G. Koby „Rzeka”
Rozmowa kierowana na temat treści wiersza. Zwrócenie uwagi na zachowanie dzieci. Jak dzieci
mogą dbać o rzekę i zwierzęta w niej żyjące.
Była sobie książeczka
A w tej książeczce płynęła rzeczka.
Taka malutka, srebrzysta, biała,
Aż tu nagle oniemiała.
Stanęły nad brzegiem
Dzieci niegrzeczne
I zabrudziły całą rzeczkę.
Powrzucały wszystko co miały
I do kąpieli się rozebrały.
A rzeczka na to:
- Nie lubię bardzo,
gdy ktoś mnie zaśmieca!
Wszystkim taki
Wymierzam karę
I kąpać im się
Nie pozwalam wcale!
Kiedy dzieci to usłyszały
Nagle wszystkie posmutniały.
- Nie będziemy już więcej
wyrzucać śmieci!
Zaczniemy ostrzegać
Niegrzeczne dzieci!
Jutro nad twoim brzegiem
Tabliczkę postawimy
I tak wszystkim oznajmimy:
„ BĄDŹ PRZYJACIELEM PRZYRODY I NIE ZAŚMIECAJ WODY!!!”
7. Zabawa „Łowimy ryby” – dzieci nawijają żyłkę, na której umocowane są kolorowe ryby
wykonane z masy solnej. Kto pierwszy przyciągnie swoją rybę wygrywa. Zwycięzca otrzymuje
odznakę przyjaciela natury
8. Ślubowanie – składanie przysięgi przyjaciela przyrody.
Na dużym szablonie drzewa wypisana jest przysięga przyjaciela przyrody. Wszystkie dzieci składają
przysięgę a następnie podpisują się lub odbijają swój kciuk pomalowany farbą pod tekstem
przysięgi.
ŚLUBOWANIE (autor nieznany)
Kocham ptaki, zieleń, drzewa,
Wiem - jak o przyrodę dbać trzeba.
- nie będę łamał gałęzi ,rozpalać ognisk w lesie
- nie będę rzucać śmieci ,zwierzętom krzywdy nie zrobię
- nie zabrudzę wody bo jestem PRZYJACIELEM PRZYRODY.
Zajrzyj tutaj a znajdziesz odpowiedź na najcześciej zadawane pytania.
Więcej »
Dołącz do nas: |
Masz pytania? Jesteśmy do dyspozycji: |
|
507 042 540 Dyrektor zarządzający |
||
mail: | [email protected] |