4 Lipiec 2016


08-12.08- TYDZIEŃ Z KSIĄŻKĄ.PODRÓŻE PO LITERATURZE


1. Poniedziałek – omawianie ulubionych bajek dzieci, rozmowy na temat treści książek przyniesionych przez dzieci, praca plastyczna „Ulubiony bohater z książki”
2. Wtorek – omówienie procesu powstawania książki, zapoznanie z pracą w drukarni.
3. Środa – zabawy z wierszykami, rymowankami, dzieci uczą się niektórych z nich, mówią swoje ulubione wierszyki/rymowanki/wyliczanki i uczą się ich nawzajem.
4. Czwartek – zapoznanie z pracą w bibliotece i księgarni, umiejętność wymieniania cech różniących te dwa zawody.
5. Piątek – dzieci tworzą własną książkę – treść + ilustracje.

 

04-08.07  MASTERCHEF JUNIOR-
Dzień 1 Nakrywamy do stołu- czyli jak prawidłowo ułożyć sztućce do posiłków;
- zabawa ruchowa „Zanieś zupę”,
- ćwiczenia oddechowe „Dmuchamy na gorącą zupę”,
- „Dobre maniery”- zasady zachowania przy stole oraz zasady zachowania w towarzystwie rodziny i 
znajomych,
- wykonanie owocowych szaszłyków.


Dzień 2 „Poznajemy pracę kucharza”
- pogadanka na temat pracy i ubioru kucharza,
- oglądanie i nazywanie przedmiotów służących do przyrządzania posiłków,
- zagadki słuchowe- wydawania dźwięków przedmiotami znajdującymi się w kuchni,
- zabawa ruchowa „Warzywa do garnka”,
- wykonanie czapki kucharskiej oraz pizzy


Dzień 3 „Jak zrobić zdrowy sok”
- doskonalenie wiedzy na temat zdrowego odżywiania,
- zapoznanie z urządzeniami potrzebnymi do zrobienia soku,
- przygotowanie zdrowego soku z marchewki, jabłka i kiwi.


Dzień 4 „Dekorowanie tortu”
- pogadanka na temat uroczystości, na które piecze się torty,
- dekorowanie przez dzieci tortu wg. własnych pomysłów.


Dzień 5 „Lody dla ochłody”
- owocowe orzeźwienie- wykonanie domowych lodów


18.07-22.07- TYDZIEŃ Z PREHISTORIĄ-WEHIKUŁ CZASU-


Dzień 1 ( wprowadzenie)
- przekazywanie informacji co to jest prehistoria- interpretacje dzieci, burza mózgów;
- informacje ogólne do dalszych dni:
- kto wtedy żył?
- czy byli wtedy ludzie?


Dzień 2 ( na tropie jaskiniowców)
- kim był jaskiniowec?
- ewolucja człowieka
- pożywienie , mieszkania, ubrania, zabawy jaskiniowców,
- hieroglify – wprowadzenia do dnia 3


Dzień 3 ( hieroglify)
- zapoznanie się z hieroglifami,
- pokaz zagadkowych hieroglifów ( dzieci zgadują co oznaczają)


Dzień 4 ( dinozaury)
- zagadki wprowadzające do zajęc,
- zapoznanie z różnymi dinozaurami, rozróżnianie gatunków)
- tajemnicze zniknięcie- zapoznanie dzieci z hipotezami wyginięcia dinozaurów,
-zabawa „Dinozaur”


Dzień 5
Podsumowanie całego tygodnia, zabawy ruchowe oraz praca plastyczna z masy solnej

 

25.07-29.07 TYDZIEŃ NAUKOWY-


Dzień 1
- obserwowani eksperymentów wykonywanych przez ciocię Sylwię,
- pomoc dzieci w eksperymentach,
- poznanie właściwości cieczy i różnego typu materiałów
- robienie kryształków z soli,
- poznawanie właściwości magnesów.


Dzień 2
- eksperyment :wulkan i lawa,
- robienie rakiety z balona,
- eksperyment z jajkiem


Dzień 3
- wprowadzenie w świat matematyki z wykorzystaniem różnego rodzaju klocków i układanek.


Dzień 4
- samodzielne wykonywanie przez dzieci doświadczeń pod okiem nauczyciela


Dzień 5
„Przyjaźń kolorów”
- opowiadanie o kolorach, mieszanie ich i obserwowanie jakie kolory przyjaźnia się i co wspólnie mogą
zrobić.

 


11-15.07  BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK


PONIEDZIAŁEK - „Bądź bezpieczny” – omówienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w domu, przedszkolu, podczas wycieczek. Zapoznanie z numerami alarmowymi. Przypomnienie podstawowych zasad bezpieczeństwa przy sprzętach elektrycznych itp.
+ praca plastyczna związana z jedną z wybranych zasad bezpieczeństwa w domu.

WTOREK – „Bezpieczeństwo nad wodą” – omówienie zasad bezpieczeństwa nad morzem, jeziorem itp. Zapoznanie dzieci z podstawowym sprzętem potrzebnym do bezpiecznych kąpieli, zapoznanie z żywiołem wody, nacisk na jego niebezpieczeństwo i zdradliwość.

ŚRODA - „Ochrona przed słońcem” – Zapoznanie z niebezpieczeństwem jakie niesie za sobą poparzenie słoneczne, dyskusja na temat „co ochroni nas przed słońcem”, przypomnienie o czapkach, kremach z filtrem itp.
+ praca plastyczna „Słońce”

CZWARTEK – „Bezpieczeństwo w górach” – omówienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w górach, zapoznanie z podstawowymi informacjami, które można spotkać w górach, np. dotyczące szlaków. Ukazanie powagi pracy GOPRowca. Zwrócenie uwagi na odpowiedni strój potrzebny do wyprawy w góry.

PIĄTEK – „Bezpieczny na drodze” – omówienie zasad poruszania się po mieście, na drodze, zapoznanie z podstawowymi znakami drogowymi, omówienie ich znaczenia.
+ praca plastyczna związana z bezpiecznym przechodzeniem przez jezdnię.

 

 

16.08-19.08- WAKACJE Z KRASNOLUDKI TRAVEL( wspomnienia z wakacji)

16.08 – WAKACJE W POLSCE, CZYLI NASZE PIĘKNE GÓRY I MORZE
• Pogadanka na temat, gdzie dzieci najczęściej wyjeżdżają z rodzicami na wakacje
• Omawianie ilustracji przedstawiających góry i morze
• Odgadywanie odgłosów (szum morza, śpiew ptaków itp. )
• Nauczyciel prezentuje duża muszle z nad morza. Pozwala każdemu dziecku przyłożyć ją do ucha, aby usłyszeć „szum morza”
• Praca plastyczna – 10 elementowe puzzle przedstawiające góry.


17.08 – WYPRAWA NA WARMIĘ I MAZURY
• Pogadanka na temat mazur. Pokazanie ilustracji przedstawiającej jeziora mazurskie
• Pomysły dzieci – jak można spędzać czas na mazurach?
• Korzystanie z atrakcji, którymi można się przemieszczać po jeziorze w obecności rodziców. Omówienie pojazdów oraz bezpieczeństwa na wodzie.
• Ryby żyjące w jeziorach. Poznanie kilku nazw.
• Praca plastyczna. Malowanie farbami krajobrazu mazur.


18.08 – W PODRÓŻY DO GRECJI
• Rozmowa na temat położenia i klimatu Grecji, z wykorzystaniem mapy
• Poznanie nazw Wysp Greckich
• Prezentacja ilustracji z flagą grecką – omówienie
• Nauka mówienia greckiego „dzień dobry”, „do widzenia”
• Smakołyki greckie, czyli z czego słynie Grecja.
Poczęstunek - każde dziecko będzie mogło spróbować oliwki, sera feta oraz sosu tza tziki.
• Praca plastyczna. Wyklejanie papierem kolorowym flagi Grecji.


19.08 – ZWIEDZAMY AFRYKAŃSKĄ DŻUNGLĘ
• Nauczyciel wykorzystując globus, pokazuje dzieciom kontynent afrykański.
• Zagadki słowne (lew, małpa itp.)
• Prezentowanie ilustracji zwierząt, które można spotkać w afrykańskiej dżungli. Charakterystyka.
• Odgadywanie odgłosów dzikich zwierząt (lew, małpa, słoń itp. )
• Zabawa ruchowa „MAŁPI TANIEC”. Dzieci przemieszczają się po sali udając małpki zrywające banany w rytm muzyki afrykańskiej.
• Praca plastyczna. Wyklejanie bibułą lwa, małpki lub tygrysa – wg wyboru dziecka.

ZAPRASZAMY!!!

« Powrót

 Dołącz do nas:

Masz pytania? Jesteśmy do dyspozycji:

        

507 042 540  Dyrektor zarządzający
797 187 908  Przedszkole - ZAPISY

  mail: [email protected]