4 Lipiec 2016

 

I BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK 4-8.07


1.Bezpiecznie w przedszkolu
– przypomnienie zasad poruszania się po przedszkolu
– stworzenie Kodeksu Bezpiecznego Przedszkolaka
– opowiadania pt. „Wypadek Uli i Rafała”
– zabawa muzyczno-ruchowa „Zrób to co ja”
– rozmowa na temat bezpiecznej zabawy na placu zabaw


2.Bezpiecznie w domu
– omówienie sytuacji niebezpiecznych, które mogą zdarzyć się w domu
– przypomnienie numerów alarmowych
– wiersz „Pożyteczne urządzenia”
– piosenka „Jedzie straż pożarna”
– zabawa „Ciepło-zimno” ucząca czego nie można używać samemu w domu


3.Bezpiecznie na ulicy
– poznanie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy i wokół niej
– piosenka „Przepisowy ruch drogowy”
– zabawa ruchowa „Zielone-jedziemy, czerwone-stoimy”
– zachowanie w sytuacji, gdy się zgubimy
– zabawa ruchowa „Bieg z piłką do chorągiewki”
– zagadki o ruchu drogowym
– praca plastyczna „Znak drogowy”


4.Bezpieczne podróżowanie

– rozmowa na temat środków lokomocji
– poznanie zasad bezpiecznego podróżowania komunikacją miejska i samochodami
– zabawa ruchowa „Samochody”
– opowiadanie „O żabie i autobusie w kratkę”
– wykonanie ilustracji do opowiadania


5.Bezpiecznie na wakacjach

– omówienie zasad bezpiecznego spędzania wolnego czasu
– quiz dotyczący bezpiecznych wakacji
– piosenka „Niech żyją wakacje”
– poznanie znaków zakazu i ostrzegawczych, które można spotykać podczas podróży
– praca plastyczna „Wymarzone wakacje”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II MASTERCHEF JUNIOR 11-15.07


1.Co słychać w kuchni?
– zapoznanie dzieci z zawodem kucharza i z zasadami bezpiecznego gotowania
– prezentacja akcesoriów kuchennych i poznanie ich przeznaczenia
– praca techniczna – wykonanie i ozdobienie fartuchów
– wysłuchanie opowiadania „Martynka gotuje”
– wykonanie ciasteczek maślanych


2.Piramida zdrowego żywienia

– prezentacja i omówienie piramidy zdrowego żywienia
– kategoryzacja produktów żywnościowych na zdrowe i niezdrowe
– rozpoznawanie owoców i warzyw po dotyku
– tworzenia własnej piramidy zdrowego żywienia – praca grupowa
– wykonanie szaszłyków owocowych


3.Włoskie przysmaki
– poznanie przypraw używanych w kuchni
– zapoznanie dzieci ze specjałami kuchni włoskiej
– słuchanie i nauka piosenki „Kuchareczki” z akompaniamentem naczyń kuchennych
– wspólne wykonanie pizzy


4.Savior-vivre przy stole
– oglądanie książek kucharskich
– poznanie podstawowych przepisów kuchni, np. jajecznica, pomidorowa, naleśniki
– przypomnienie zasad poprawnego zachowania przy stole
– nauka nakrywania do stołu
– pieczenie ciasta Murzynek


5.Masterchef
– quiz z wiedzy kulinarnej
– rozmowa na temat ulubionych potraw
– wręczenie dzieciom medali
– wykonanie pracy plastycznej „Ulubiona potrawa”
– wspólne wykonanie kolorowych kanapek
– zabawy ruchowe o tematyce związanej z jedzeniem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III TYDZIEŃ Z PREHISTORIĄ 18-22.07


1.Świat dinozaurów
– poznanie dinozaurów i rozróżnianie ich za pomocą ich sposobów odżywiania
– opowiadanie dotyczące dinozaurów (sposób życia, gatunki, funkcjonowanie)
– prezentacja dinozaurów lądowych
– zabawa muzyczno ruchowa „Jak dinozaury”


2.Latające smoki
– poznanie gatunków dinozaurów latających
– podział zbioru dinozaurów na mięsożerne i roślinożerne
– zabawa orientacyjno- porządkowa (odszukiwanie dwóch takich samych zdjęć dinozaurów)
– odsłuchiwanie odgłosów dinozaurów


3.Tajemnica zniknięcia
– zapoznanie dzieci z hipotezami wyginięcia dinozaurów
– „Jurajski park” - słuchanie dźwięków z prehistorycznego lasu
– „Liczbowe grzbiety” - przypinanie klamerek z cyferkami 1-6 na sylwetę tworząc grzbiet dinozaura
– „dino-puzzle” - zabaw rozwijająca percepcje wzrokową


4.Czy paprocie tutaj rosły?

– słuchanie wiersza „Czy paprocie tutaj rosły?” i rozmowa na temat jego treści
– zapoznanie dzieci z roślinnością prehistoryczną, zastanowienie się nad istnieniem warzyw i owoców w czasach dinozaurów
– „Czy ktoś jeszcze?” - uświadamianie dzieciom istnienia innych zwierząt w tamtych czasach
– zabawa ruchowa „Mamut toczy kłodę” polegająca na turlaniu i przeciąganiu
– „A może archeolog?” - zapoznanie dzieci z zawodem archeologa, wspólne oglądanie skamielin, uświadamianie znaczenia tego zawodu


5.Na tropie jaskiniowców
– prezentacja multimedialna przybliżająca ewolucje człowieka
– oglądanie ilustracji jaskiń i malowideł na ścianach
– zabawa ruchowo-naśladowcza „Małpa – człowiek”
– rozmowa na temat życia jaskiniowców, sposobów polowania, jedzenia, mowy itd.
– „dinoskamieliny” - praca plastyczna (odciskanie w masie solnej)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV TYDZIEŃ Z ANGIELSKIM 25-29.07


1.Summer fruits
– What type of summer friuts do we know?
– Fruit salad
– Make a fruit cake
– Fruits song


2.Summer colours

– Colours of the rainbows
– What colours do you see outside?
– „I see, I see something...”(green, blue...)


3.We are going to the sea
– Let's go to the sea
– We need to pack: ball, swimming suit, blanket
– What can we do (swim, play ball, take sunbath)


4.Building a sandcastle
– Let's build a sandcastle
– What shapes do we need (circle, square, triangle)


5.Can you jump? Can you run? Can you dance?
– „Walking, walking...”
– How high can you jump?
– How fast can you run?
– Let's dance
– „Hookey Pookey”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


V TYDZIEŃ NAUKOWY 01-05.07


1.Eksperyment „Wir mleczny”
– omówienie z dziećmi, dlaczego niektóre zjawiska maja miejsce
– przeprowadzenie eksperymentu za pomocą mleka, barwnika, płynu do naczyń, talerza, łyżeczki
– rozmowa na temat obserwacji


2.Eksperyment „Wulkan”

– zabawa paluszkowa
– zabawa sensoryczna oraz trening dłoni za pomocą plasteliny
– budowanie wulkanu i robienie lawy z barwnika, sody i octu
– rozmowa na temat eksperymentu


3.Eksperyment z balonem
– zabawa ruchowa „Baloniku nasz malutki...”
– dmuchanie balonu za pomocą sody i octu


4.Czy rośliny piją wodę?
– rozmowa na temat roślin i ich pielęgnacji
– barwienie wody za pomocą barwnika i wkładanie do niej liści kapusty pekińskiej...
– praca plastyczna z liści


5.Jak zabarwic sól?

– rozwijanie małej motoryki
– rozmowa na temat soli oraz metod jej barwienia
– zabawy paluszkowe
– barwienie soli za pomocą np. kredy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


VI TYDZIEŃ Z KSIĄŻKĄ 08-12.07


1.Książka moim przyjacielem
– rozwiązywanie zagadek słownych
– rozpoznawanie rekwizytów i odgadywanie z jakiej bajki pochodzą
– „Baw się z Klakierem” – zabawa ruchowa z elementami śpiewu
– „Celuj w Babę Jagę” - zabawa z elementami rzutu
– zabawa wesołe zdania – odpowiadanie na pytania „tak” i „nie”
– prezentacja różnorodności bajek dla dzieci, rozmowa na temat właściwego korzystania z nich
– wykonanie ilustracji do dowolnego fragmentu bajki


2.Tuwim dla dzieci
– zapoznanie z najpopularniejszymi wierszami Juliana Tuwima
– nauka zwrotki wiersza „Abecadło”na pamięć
– praca plastyczna – zobrazowanie wiersza wg własnego pomysłu
– wypisywanie przez dzieci literek, które zaistniały w poznanym wierszu


3.W świecie Alladyna
– czytanie i rozmowa na tema bajki „Alladyn”
– rozpoznawanie rekwizytów z bajki
– łączenie w pary postaci z tej samej bajki
– praca plastyczna - „Moja lampa Alladyna”
– wysłuchanie piosenki „Alladyn”


4.U Jasia i Małgosi
– wysłuchanie bajki „Jaś i Małgosia”
– przeczytanie listu od rodziców Jasia i Małgosi oraz wykonanie zadań w nim zawartych
– zabawa ruchowa „Baba Jaga patrzy”
– praca plastyczna - „Chatka Baby Jagi”
– zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence „Boogie – Woogie”


5.”Śpiąca Królewna”
– przeczytanie i rozmowa na temat bajki
– zabawa ruchowa na zasadzie „Pająk i muchy” - Czarownica i Królewny
– zagadki do treści książki
– praca plastyczna – Moja własna korona

 

 

 

 

 

 

 

 

 


VII WAKACJE Z KRASNOLUDKI TRAVEL 16-19.07

1.Wakacje nad morzem
2.Wakacje w górach
3.Wakacje na Mazurach
 

Do każdego tematu:
– przybliżenie regionu
– oglądanie filmu edukacyjnego, ilustracji
– formy spędzania czasu wolnego na danym terenie
– nauka piosenki
– zabawy muzyczno - ruchowe
– praca plastyczna


Zapraszamy!!!

« Powrót

 Dołącz do nas:

Masz pytania? Jesteśmy do dyspozycji:

        

507 042 540  Dyrektor zarządzający
797 349 893  Przedszkole - ZAPISY

  mail: [email protected]