28 Kwiecień 2017

 
28.04.17
„PTASIE RADIO” CZYLI DZIEŃ RADIA

1. Zapoznanie z treścią wiersza “Ptasie radio" J. Tuwima
2. Samorzutne wypowiedzi dzieci na temat przeczytanego utworu.
Co to jest radio? Do czego służy? (kilka ciekawostek)
Jakie ptaki poeta opisał?
Co w tym wierszu ciekawie dla was brzmiało?
Które słowa są trudne do wymawiania?
3. Ćwiczenia uwrażliwiające dzieci na melodię języka.
Nauczyciel powtarza wspólnie z dziećmi niektóre słowa z zachowaniem stosownej intonacji.
Zwrócenie uwagi na poprawną wymowę wyrazów pod względem fonetycznym.
4.Zabawy:
– “Miny piskląt".
Uczniowie trzymają w ręku małe lusterka i trenują robienie min (smutny bociek, wesoła
kukułka, groźna wilga, przestraszony wróbelek).
-Zabawa w ptasie radio.
Dzieci składają sobie wzajemnie życzenia naśladując odgłosy ptaków.
-Zabawa pt. “Echo”
Nauczyciel mówi jakieś słowo np: halo, muzyka, kurka, kukuryku, rzecz , ćwirk , a dzieci
powtarzają kilka razy ostatnią sylabę, za każdym razem wymawiając ją coraz ciszej.
5. Głośne czytanie fragmentów wiersza w następujący sposób:
Nauczyciel czyta, po wersie, dzieci powtarzają. Zwrócenie uwagi na prawidłową wymowę w
czasie czytania.
Halo! O, halo lo lo lo lo!
tu tu tu tu tu tu tu tu
radio, radijo, dijo, ijo, ijo
tijo, trijo,tru, lu, lu lu,
pio, pio, pijo, lo, lo, lo,lo,lo,
` plo, plo, plo, plo, plo, halo!
Nauczyciel czyta pozostałą część wiersza.
I wszystkie ptaki zaczęły bić się.
Przyfrunęła ptasia policja.
I tak się skończyła ta leśna audycja.
6.Zabawa pt: “Ptasia policja”.
Artykulacja głosek e ,o ,e, o. Trzeba zwrócić dzieciom uwagę, że bardzo ważne jest szerokie
i dokładne otwieranie ust podczas naśladowania sygnału wozu policyjnego.
7. Praca plastyczna

« Powrót

 Dołącz do nas:

Masz pytania? Jesteśmy do dyspozycji:

        

507 042 540  Dyrektor zarządzający
797 349 893  Przedszkole - ZAPISY

  mail: [email protected]