1 Luty 2016

 

 

1.02 Dzień sportów zimowych:
– zapoznanie z różnymi dyscyplinami sportu
– rozmowa na temat bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw
– „szosujemy”- zabawy ruchowo naśladowcze
– zimowe puzzle – układanie puzzli nieprzedstawiających różne sporty zimowe
– wykonanie pracy plastycznej


2.02 Ja jestem Tobą a Ty mną
– Wierszyk pt. „A jak będę dorosła...”
– Omówienie wierszyka oraz swobodne wypowiedzi dzieci na temat : „Kiedy będę dorosły/a...”
– Zamiana ról: chętne dzieci prowadzą zajęcia zamiast cioć (zagadki i łatwe zadania)
– Zabawa „Zgadnij, którą jestem ciocią”. Chętne dzieci naśladują ciocie z przedszkola, a zadaniem grupy jest odgadnięcie, która to ciocia;
– Zabawa „Lustra/cienie”
– Praca plastyczna – „Ja jako dorosły”


3.02 Eko- moda
– rozmowa „Jak możemy pomóc naszej Planecie”
– co to jest recykling i na czym on polega
– przypomnienie o konieczności segregowania śmieci
– wykonanie strojów z foli, gazet, butelek


4.02 Dyskotekowy szał
– prezentacja strojów lat 70 i 80
– dyskotekowy szał przy hitach Majki Jeżowskiej, Natalii Kukulskiej
– konkurs taneczny „Mistrz tańca”
– konkurs zagadek muzycznych


5.02 Poszukiwacze skarbów
– wspólne przeczytanie listu, który pozostawił ktoś podczas nieobecności dzieci w przedszkolu. Aby dowiedzieć się kto pozostawił list dzieci muszą postępować zgodnie z instrukcją i rozwiązywać różnego rodzaju zadania
– zabawa w kalambury


– 8.02 Zima w tęczowych kolorach

– obserwacja zimowych barw podczas mieszania i łączenia różnych kolorów
– zabawy ruchowe z kolorową chustą animacyjną
– praca plastyczna kolorowe wiatraczki


9.02 Kogel- mogel i coś jeszcze
– zapoznanie dzieci z kuchennymi sprzętami przyrządami do gotowania, smażenia, pieczenia
– oglądanie książek kucharskich
– omówienie zasad jakich należy przestrzegać podczas przebywania w kuchni- wyprawa do przedszkolnej kuchni
– zdrowy ogródek- przygotowanie przez dzieci sałatki warzywnej i owocowej


10.02 Idzie luty, podkuj buty”
-Dzieci wymieniają nazwy miesięcy, a następnie poznają przysłowia związane z tymi miesiącami;
-Swobodne wypowiedzi dzieci dotyczące rozumienia każdego przysłowia tzw. burza mózgów;
-poznanie znaczenia każdego przysłowia;
- Zabawa kalambury: chętne dzieci pokazują przysłowia, a zadaniem grupy jest odgadnięcie, które to przysłowie;


11.02 Jak być zdrowym zimą
– wychuchanie wiersza „Na zdrowie”
– rozwiązywanie zagadek związanych ze zdrowiem
– co należy robić zimą, aby być zdrowym?
– Zabawa zręcznościowa „ubieramy czapki, szaliki, rękawiczki”
– zdrowe odżywanie- degustacja warzyw i owców


12.02 "Winter is fun"
– Rozgrzewka z piosenką "Mittens colours song". Dzieci śpiewają i przypominają sobie nazwy części ciała.
– Rozpoznawanie przedmiotów w kolorze bialym, " Bag with white things". "Colour song".
– Zagadki ruchowe „Zgadnij, co mam na obrazku?” Move puzzles „Guess, what is on the picture”. Dzieci układają obrazki przedstawiające zimowe zabawy i przedstawiają je.
" Dancing with snow balls"
Dzieci podzielone na grupy. Każda z grup otrzymuje płachtę na której leżą ,,śniegowe kule” (kule z gazety). Tańczą w rytm muzyki (walc, rock end roll, lambada) trzymając płachtę tak, aby nie zgubić żadnej kuli. Wygrywa ta grupa, która utrzyma na płachcie najwięcej kul.
-"Building snowman" - dzieci zlepiają wszystkie kule razem i buduja bałwana. baławana. "I'm a little snowman" wspólne śpiewanie piosenki.
 

« Powrót

 Dołącz do nas:

Masz pytania? Jesteśmy do dyspozycji:

        

507 042 540  Dyrektor zarządzający
797 349 893  Przedszkole - ZAPISY

  mail: [email protected]