31 Sierpień 2017
TYDZIEŃ I 3.07-7.07
Temat tygodnia: Party Week
Poniedziałek: „W rytmie hip- hop” – skąd wziął się hip hop – strój hip hopowy – nauka układu tanecznego – robimy graffiti
Wtorek: „Piżama party” – pokaz mody piżamowej – rozwiązywanie zagadek – konkurencje z poduszkami – nauka kołysanki wg własnego pomysłu – dyskoteka w piżamach
Środa: „Zamkowa impreza” – kto mieszka w zamku – przebieramy się za rycerzy, księżniczki ( robicie dla chłopców zbroje, maski, dla dziewczynek maski, kapelusze księżniczek, lub inne wg waszego pomysłu) – prezentacja strojów – tańce przy muzyce
Czwartek: „Mini Playback Show” – co to jest playback – śpiewanie piosenek przez dzieci – koncert muzyczny – kim jest celebryta
Piątek: „Muzyka klasyczna” – zapoznanie z muzyką klasyczną – prezentacja utworów – praca plastyczna – zabawy ruchowe przy muzyce
TYDZIEŃ II 10.07-14.07
Temat tygodnia: „Master Chef Junior”
Poniedziałek: Rozmowa na temat zdrowia i zdrowego odżywiania. Dzieci wykonują samodzielnie czapki kucharskie które następnie zakładają na głowy. Mali kucharze wykonują batoniki owsiane. Stworzenie pierwszej strony książki kucharskiej
Wtorek: Wycieczka do kuchni, oglądanie sprzętów kuchennych. Wspólne przygotowanie składników do wykonania domowej pizzy. Stworzenie 2 i 3 strony książki kucharskiej
Środa: Rozróżnianie co jest słodkie a co słone. Przypomnienie zasad dbania o czyste i zdrowe zęby. Założenie fartuchów kucharskich oraz wykonanie babeczek. Stworzenie 4 i 5 strony książki kucharskiej
Czwartek: Zaprezentowanie książek kucharskich, przeczytanie kilku przykładowych przepisów. „niewidzialne noże” - dzieci przygotowują z książki kucharskiej nietypowe danie. Następnie przygotowanie kolorowych kanapek. Stworzenie 6 i 7 strony książki kucharskiej
Piątek: Rozmowa na temat składników znajdujących się w serniku na zimno. Wykonanie kolorowego sernika na zimno a następnie książki kucharskiej. Stworzenie 8 i 9 strony książki kucharskiej
Podsumowanie zajęć z całego tygodnia.
TYDZIEŃ III 17.07-21.07
Temat tygodnia: „Podróże małe i duże”
Poniedziałek: „W górach” – oglądanie plansz i książeczek przedstawiających góry, zapoznanie z górską fauną i florą, poznanie kultury góralskiej, swobodne wypowiedzi dzieci na temat wakacji w górach, słuchanie wiersza M. Kawałka „Na hali”, zabawa ruchowa „Górska wspinaczka”, tworzenie przestrzennej pracy plastycznej „górskie szczyty”, nauka piosenki „Zasiali górale”
Wtorek: „Morze” – prezentacja filmików przedstawiających morze spokojne oraz wzburzone, zapoznanie z zawodem rybaka, poznanie zwierząt i roślin, które występują w morzu, szukanie na globusie/mapie mórz i oceanów, rysowanie palcem w piasku, zabawa ruchowa „Panie rekinie, czy możemy przejść przez morze?”, rozwiązywanie zagadek związanych z morzem, praca plastyczna „Morskie głębiny”
Środa: Hawaje – zapoznanie z pojęciem „wyspa”, odszukanie na globusie, gdzie znajdują się Hawaje, nauka hawajskiego powitania, zabawa ruchowa „nurek zwiedza rafę koralową”, tworzenie wulkanu z sody i octu, praca plastyczna „Hawajski naszyjnik”, nauka tańca hula
Czwartek: „Na wsi” – stworzenie wiejskiego podwórka, zagadki słuchowe (głosy zwierząt), zapoznanie z pracą rolnika, wyjaśnienie pojęć: żniwa, kombajn, traktor, rolnik, szukanie różnic między wsią i miastem, nauka wierszyków o wiejskich zwierzętach, prezentacja filmiku „jak powstaje ser?”
Piątek: „Indie” zapoznanie z kulturą indyjską, robienie tatuaży henną, prezentacja strojów noszonych w Indiach, nauka tańca indyjskiego, poznawanie smaku, koloru i zapachu tradycyjnych indyjskich przypraw, zapoznanie ze zwierzętami mieszkającymi w Indiach, zabawa ruchowa „złap mnie, jeśli potrafisz”
TYDZIEŃ IV 24.07-28.07
Temat tygodnia: Tydzień małego olimpijczyka
Poniedziałek: Płka nożna – zapoznanie z zasadami gry, oglądanie gadżetów piłkarskich, pokaz fragmentu meczu reprezentacji Polski, strzelanie goli do bramki, mecz towarzyski „Biedronki - Żuki”
Wtorek: Siatkówka – zapoznanie z zasadami gry, oglądanie fragmentu meczu siatkówki, porównywanie piłek do siatkówki i piłki nożnej, rozegranie między grupowego meczu siatkówki, wykonanie pracy plastycznej „Lubię sport”
Środa: Lekkoatletyka – zapoznanie z pojęciami „olimpiada” i „paraolimpiada”. Oglądanie fragmentu igrzysk olimpijskich, poznanie dyscyplin olimpijskich, udział w przedszkolnych igrzyskach sportowych, wręczenie nagród zwycięzcom w poszczególnych dyscyplinach
Czwartek: Hokej – zapoznanie z zasadami gry w hokeja, wyjaśnienie pojęć „krążek”, „napastnik”, „obrońca”, oglądanie fragmentu meczu hokejowego,wykonanie pracy plastycznej „krążek”
Piątek: Tenis – oglądanie ilustracji przedstawiającej tenisistów, oraz rakiet tenisowych, piłeczki, oglądanie fragmentu rozgrywki tenisowej, wyjaśnienie pojęcia „set”, podsumowanie całego tygodnia zawodami sportowymi, rozdanie dyplomów i medali dla dzielnych sportowców
TYDZIEŃ V 31.07-4.08
Temat tygodnia: Bajkowy tydzień
Poniedziałek: Minionki – Wspólne oglądanie bajki „Minionki”.Rozmowa na temat tego jak powstawały bajki kiedyś,a jak powstają dzisiaj.Praca plastyczna z plasteliny „Minionek”
Wtorek: Krecik – Wspólne oglądanie bajki „Krecik”.Rozmowa na temat bajki,kraju i roku jej produkcji.Praca plastyczna węglem „Krecik”.
Środa: Kraina Lodu-Wspólne oglądanie bajki „Kraina lodu”.Rozmowa na temat bajki,nauka piosenki „Mam te moc”.Praca plastyczna z cukru „Kraina lodu”
Czwartek: Auta-Zapoznanie z bajką „Auta”.Wykonanie wspólnie z kartonu „ZygZaka McQueena”
Piątek: Reksio -Oglądanie bajki „Reksio”.Rozmowa na temat bajki i wykonanie pracy plastycznej „Buda Reksia”
TYDZIEŃ VI 7.08-11.08
Temat tygodnia: Tydzień z grami planszowymi
Poniedziałek: Puzzle. Zapoznanie dzieci z historią puzzli, oglądanie puzzli przyniesionych przez dzieci, wspólne ich układanie, stworzenie własnych puzzli, rozmowa kierowana o tym, w co bawią się dzieci w czasie wolnym
Wtorek: Podchody. Zapoznanie dzieci z zasadami zabawy w podchody, zorganizowanie podchodów w przedszkolnym lesie, wykonanie pracy plastycznej „mapa podchodów”, rysowanie kredą po chodniku, budowanie namiotu z koca i krzeseł
Środa: Twister. Zapoznanie dzieci z zasadami gry „Twister”, gra w „Twistera” zapoznanie z grą „kuleczka”, granie w wybrane gry, zabawa „Mumia”, nauka piosenki „Niech żyją wakacje”, zabawa ruchowa „Marchewka”
Czwartek: Grzybobranie. Oglądanie przyniesionych przez dzieci gier planszowych, rozmowa o tym, dlaczego warto grać w gry planszowe, „Kalambury”, zabawa w kole „Stary niedźwiedź mocno śpi”
Piątek: Klasy i guma. Zapoznanie dzieci z grami z lat młodości cioć – klasami, gumą, bierkami, wspólne granie w ww gry, zabawa w zbijaka, wykonanie pracy plastycznej „moja własna gra planszowa”
TYDZIEŃ VII 14.08-18.08
Temat tygodnia: Tydzień plastyczny
Poniedziałek: Przypomnienie kolorów farb. Demonstracja kolorów mieszanych ze sobą: kleksy, ufoludki. Malowanie bosymi stopami oraz dłońmi.
Wtorek: Zapoznanie składników z jakich składa się masa porcelanowa. Oglądanie filmiku demonstracyjnego przedstawiającego wykonanie masy porcelanowej. Następnie wykonanie masy porcelanowej.
Środa: Samodzielne wykonanie domowej ciastoliny, ugniatanie jej w dowolny sposób. Zabawa z foremkami różnego kształtu.
Czwartek: „domowe gluty”- demonstracja dzieciom jak wyglądają domowe gluty i sposobu ich wykonania. Następnie samodzielne wykonanie i zabawa.
Piątek: Oglądanie gotowych figurek wykonanych z masy solnej. Zgadywanie z czego wykonuje się ją oraz wykonanie masy solnej która jest kolorowa. Samodzielne lepienie figur.
Podsumowanie całego tygodnia zajęć.
TYDZIEŃ VIII 21.08-25.08
Temat tygodnia: „Tydzień małego chemika”
Poniedziałek: Chemiczne jojo – wykonanie doświadczenia, omówienie zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania doświadczeń chemicznych, przybliżenie zawodu chemika, zabarwienie wody i włożenie do niej liści kapusty, wyjaśnienie pojęć „pipeta, zlewka, probówka”
Wtorek: Wędrująca woda – samodzielne przygotowanie przedmiotów potrzebnych do wykonania doświadczenia, spisanie kontraktu „Jestem chemikiem”, zabawa ruchowa „baloniku nasz malutki”, obserwacja doświadczenia „barwienie liści kapusty”, wykonanie doświadczenia „mieszanie cieczy”
Środa: Tęcza ze Skittles- wykonanie doświadczenia, oglądanie filmiku obrazującego zawód chemika, obserwacja doświadczenia „barwienie liści kapusty”, wysłuchanie wiersza L.J Kerna „Piotruś i powietrze”, zabawy powietrzem „latająca piłka”, „jak powstaje wiatr”
Czwartek: Dmuchanie balonów za pomocą sody i octu – samodzielne przygotowanie przedmiotów potrzebnych do zrobienia doświadczenia, obserwacja doświadczenia „barwienie liści kapusty”, wykonanie sztucznego śniegu, zabawa ruchowa „w laboratorium”,wykonanie pracy plastycznej przy pomocy sztucznego śniegu
Piątek: Rosnące farby – wykonanie doświadczenia, malowanie wakacyjnych obrazków przygotowanymi farbami, mieszanie kolorów, wyjaśnienie pojęć „kolory podstawowe”, „paleta barw”, zabawa chustą animacyjną, zabawa orientacyjno – porządkowa „jaki kolor ma...”
Dołącz do nas: |
Masz pytania? Jesteśmy do dyspozycji: |
|
507 042 540 Dyrektor zarządzający |
||
mail: | [email protected] |