4 Lipiec 2016
04-07 lipca Bezpieczne wakacje
Dzień 1
bezpieczny przedszkolak na wakacjach
• rozmowa kierowana Co to jest bezpieczeństwo?
• spisanie Kodeksu Bezpiecznego Przedszkolaka i przypieczętowanie go odbiciem własnej dłoni
Dzień 2
bezpiecznie nad wodą
• zapoznanie się z niebezpieczeństwami, które mogą czekać na dzieci nada wodą
• omówienie pracy ratownika wodnego i znakami jakie widoczne są przy kąpieliskach
• wykonanie znaku zakazu kąpieli
Dzień 3
Bezpiecznie w górach
• omówienie bezpieczeństwa podczas górskich wędrówek
• zabawa ruchowa Spacer po górach, Jaskinia
• wykonanie makiety góry
Dzień 4
Bezpiecznie na drodze
• rozwiązywanie zagadek tematycznych
• rozmowa kierowana na temat bezpieczeństwa na drodze
• zabawa ruchowa Miasteczko ruchu drogowego
• wykonanie sygnalizatora świetlnego
Dzień 5
Telefony alarmowe
• zapoznanie dzieci ze służbami ratownictwa wodnego, górskiego, pogotowia i policji
• przedstawienie i nauka numerów alarmowych
• nauka piosenki Czerwone światło
11 – 15 lipca Tydzień angielski
Dzień 1
Parts of a tree
• Roots, trunk, brauch, leaf
• Apple seed art
• A visit to the Apple Orchard – reading
A
Dzień 2
Fruit Trees
• Apple, Cherry, Lemon, Plum, Orange
• Finding Lemons
• Tree Yellow Lemons
Dzień 3
Skins ond Shells
• Walnut, Chestnut, Avocado, Bananas, Peach
• Orange Juice Art
• Fruit salad
• Cherry Blossoms
Dzień 4
Life in the Trees
• Bird, Bugs, Porcupine, Racoon, Squieell
• Bird calls
• Superhero Spiders
• Spider Web
Dzień 5
Review
• Powtórzenie wiadomości zgromadzonych w trakcie trwania tygodnia z językiem angielskim.
18 – 22 lipca Tydzień naukowy
Dzień 1 „Jestem naukowcem”
•
Wyjaśnienie pojęć „naukowiec”, „eksperyment”;
swobodne wypowiedzi dzieci na temat naukowców i ich pracy.
• Zapoznanie się z zasadami bezpieczeństwa dotyczącymi prowadzonych eksperymentów.
• Doświadczenie Mydełka żelowe
Dzień 2 „Zabawy z wodą”
•
Zapoznanie z wybranymi właściwościami wody.
• Przypomnienie zasad bezpieczeństwa dotyczących prowadzonych eksperymentów,
• Doświadczenie: „co pływa, a co tonie?”, „rozpuści się, czy nie?”, „ile się zmieści?”, „dziurawa butelka”,
Dzień 3 „Wzrok, smak, słuch, węch, dotyk, czyli poznaję świat wszystkimi zmysłami”
•
Zapoznanie dzieci z różnymi smakami – próbowanie soku z cytryny, roztworu z soli, cukru; rozpoznawanie substancji przy pomocy węchu, rozpoznawanie przedmiotów przy pomocy dotyku,
• Doświadczenie: „dokąd mam iść?”, „masa solna”, „ciecz nienewtonowska”
Dzień 4: „co by było, gdyby…”
•
Zabawy kreatywne, rozmowa swobodna na temat dziwnych zastosowań codziennych przedmiotów.
• Przypomnienie zasad bezpieczeństwa dotyczących prowadzonych eksperymentów.
• Doświadczenie: „wybuchający wulkan”, „farby z pianki do golenia”
Dzień 5 „Zabawy z powietrzem”
•
Zapoznanie z wybranymi właściwościami powietrza.
• Przypomnienie zasad bezpieczeństwa dotyczących prowadzonych eksperymentów.
• Doświadczenie: „gasnący płomień”, „gdzie jest powietrze?”, „bąbelki”, „jak powstaje wiatr?”
25 – 29 lipca Podróże po literaturze
Dzień 1 Stumilowy las, wita Was
• Kubuś i przyjaciele witają się w Stumilowym lesie
• zabawa ruchowa Skoczny jak Tygrysek
• Miodowe przysmaki Czas na małe co nieco
Dzień 2 Babciu, dlaczego masz takie wielkie oczy?
• Koszyk dla babci – odgadywanie przysmaków jakie dostala babcia
• Zabawa ruchowa Uwaga wilk
Dzień 3 Spotkanie z ksieżniczką
• bajkowe puzzle
• zagadki tematyczne
• praca plastyczna Korona królewny
Dzień 4 Rybko spełnij me życzenie
• rozmowa kierowana dotycząca życzeń i marzeń jakie mają dzieci
• zabawa pobudzająca wyobraźnię dzieci – Pełna przygód podróż po rzece
• praca plastyczna Zamki na piaski
Dzień 5 Buty dla kota
• Zabawa ruchowa Uciekający kot
• zabawa orientacyjna Czyj to but
01 – 05 sierpnia Spotkanie z prehistorią
Dzień 1 Stare dawne czasy
• wyjaśnienie dzieciom pojęcia prehistoria
• rozmowa na temat epok prehistorycznych
• praca plastyczna Epoka dinozaurów
Dzień 2 Archeologia
• Zapoznanie się z zawodem archeologa
• wykopaliska w lesie
Dzień 3 Odpoczywam w wehikule czasu
• opowiadanie o wehikule czasu
• zbudowanie wehikułu czasu z pudeł kartonowych
Dzień 4 Podróż w przeszłość
• przybliżenie dzieciom epoki dinozaurów
• praca plastyczna Dino – skamieliny
Dzień 5 Epoka kamienia
• rozmowa na temat prahistorycznych naczyń
• lepienie naczyń z gliny
08 – 12 sierpnia
Materschew junior
Dzień 1 „Co to znaczy być kucharzem?”
•
Ustalenie zasad panujących w kuchni, rozmowa na temat prawidłowego odżywiania.
• Przygotowanie zdrowych kanapek na podwieczorek.
• Stworzenie 1 strony w Książce kucharskiej.
Dzień 2 „Owoce w kuchni”
•
Przypomnienie nazw owoców krajowych i egzotycznych,
• rozmowa swobodna na temat potraw z owoców. Przygotowanie koktajlu owocowego.
• Stworzenie 2 strony w Książce kucharskiej.
Dzień 3 „Warzywa w kuchni”
•
Zapoznanie z nazwami warzyw,
• przypomnienie ich roli w zdrowej diecie,
• czytanie wiersza „Na straganie”.
• Wspólne przygotowanie sałatki warzywnej.
• Stworzenie 3 strony w Książce kucharskiej.
Dzień 4: „Chcę mieć mocne kości”
•
Rozmowa kierowana dotycząca mleka i jego przetworów,
• zapoznanie dzieci z różnymi rodzajami sera i możliwościami użycia mleka w kuchni.
• Przygotowanie naleśników z białym serem i kakao do picia.
• Stworzenie 4 strony w Książce kucharskiej.
Dzień 5: „Smacznie jem”
•
Dyskusja o gustach kulinarnych, zachęcanie do próbowania nowości,
• wspólne zastanowienie się nad zagadnieniem, czy smacznie znaczy zdrowo i nad tym, czy w ogóle można jeść słodycze.
• Przygotowanie domowej pizzy na podwieczorek.
• Stworzenie 5 strony w książce kucharskiej.
16 – 19 sierpnia Krasnoludki Travel – wspomnienia z wakacji
Dzień1 „Pociąg wspomnień”
• powitanie: Witam dzieci, które były nad morzem
i te, które wędrowały po górach
i te, które spędzały czas u babci
i te, które zostały w mieście.
• rozwiązywanie zagadek pokazywanych ruchem i gestem „Zgadnij co robiłam na wakacjach”
• swobodne wypowiedzi dzieci na temat spędzonych wakacji
• tworzenie wakacyjnego pociągu – zajęcia plastyczne
Dzień 2 „Jedziemy nad morze”
• oglądanie pocztówek z różnych stron naszego kraju – morze, góry, jeziora
• wysłuchanie wiersza D. Wawiłow Morze; odszukanie na mapie Polski morza; nazywanie czynności, które związane są z wypoczynkiem nad morzem
• łodka – wykonanie łodki z figur geometrycznych
• „Tratwa ratunkowa” - zabawa integracyjna
Dzień 3 „Wyprawa w góry”
• góry to... - zabawa w skojarzenia
• wysłuchanie efektów dzwiękowych związanych z górami
• zabawa dramowa „ Spacer po górach”
• „Pocztówka z gór” - wykonanie kartki według własnego pomysłu
Dzień 4 „Wakacyjne skarby”
• wyjaśnienie pojęcia „skarb” - przedmioty jakie dzieci przywiozły z wakacji można nazwać pamiątkami, ale możemy je także określi mianem skarby
• „Co to za skarb” - zgaduj – zgadula – za pomocą dotyku zadaniem dziecka jest odgadnąć co to za przedmiot
• poszukiwanie skarbów – szukanie ukrytych w sali przedmiotów z wakacji
ZAPRASZAMY!!!
Dołącz do nas: |
Masz pytania? Jesteśmy do dyspozycji: |
|
507 042 540 Dyrektor zarządzający |
||
mail: | [email protected] |