31 Lipiec 2017
I Podróże małe i duże
Poniedziałek
W GÓRACH
- Wskazanie na mapie Polski lokalizacji gór, prezentacja ilustracji i widokówek przedstawiających
góry;
- Zapoznanie dzieci z mieszkańcami gór – prezentacja ilustracji przedstawiających górali;
- Słuchanie piosenek : ,, W murowanej piwnicy”, ,, Za górami za lasami”- określanie tempa
utworów;
- „Góry, morze, las” – zabawa ruchowa (Dzieci maszerują swobodne. Na hasło „góry” - naśladują
górską wspinaczkę; „morze” - naśladują pływanie; „las” – naśladują ruch gałęzi na wietrze);
- Wykonanie pracy plastycznej „Baranek” (z talerza papierowego, waty i brązowego lub czarnego
bloku).
Wtorek
MORZE
- „Morza szum” - zagadka słuchowa;
- „Jakie może by
morze?” - rozmowa kierowana na podstawie ilustracji (wzburzone, spokojne);
- Oglądanie ilustracji morza oraz poznanie zwierząt tam żyjących;
- Zabawy z chustą animacyjną (wiatr, sztorm, deszcz, słońce);
- Układanie puzzli z obrazkami zwierząt morskich, przyklejanie ich do kartki i kolorowanie.
Środa
HAWAJE
- przywitanie dzieci okrzykiem „ALOHA” oraz wysłuchanie piosenki "Hawaje welcome to";
- oglądanie ilustracji przedstawiających hawajskie domy i ich mieszkańców, plaże, palmy
kokosowe;
- nauka hawajskiego tańcem „Hula” (przede wszystkim poruszanie biodrami);
- zabawa „LIMBO” czyli przechodzenie pod poprzeczką oraz zabawa z bańkami mydlanymi;
- robienie stroju hawajskiego (spódniczka, naszyjnik hawajski).
Czwartek
NA WSI
- „W zagrodzie Małgosi” – bajeczka ortofoniczna.
- „Kto mieszka na wsi?” – ćwiczenia klasyfikacyjne (ilustracje);
- „Odgłosy zwierząt” – zabawa dydaktyczna rozwijająca percepcję słuchową;
- „Co nam dają zwierzęta?” – zabawa dydaktyczna;
- Wykonanie królika z masy solnej.
Piątek
INDIE
- Zapoznanie dzieci z kultura indyjską;
- Projekcja fragmentu filmu „Indie w pigułce”;
- „Taniec indyjski” – pokaz i nauka podstawowych kroków;
- Zapoznanie dzieci z kuchnią indyjską (przyprawy, lokalne jedzenie);
- Wykonanie flagi Indii.
II Party week
Poniedziałek ,, W rytmie hip-hop’’
Skąd się wziął hip-hop/pogadanka o kulturze hip-hopowej
Prezentacja stroju hip-hopowego
Nauka układu tanecznego w rytmie hip-hop
Praca plastyczna – wykonanie grafitti
Wtorek ,, Piżama party’’ (Dzieci przynoszą piżamy i poduszki)
Przedstawienie strojów – piżam i poduszek (pokaz mody piżamowej) – przemarsz i
prezentacja do muzyki
Zabawy ruchowe do piosenek ,,Stary niedźwiedź mocno śpi’’, ,,Idzie niebo ciemną
nocą’’, ,,Radość o poranku’’
Rozwiązywanie zagadek
Dyskoteka piżamowa
Praca plastyczna – wykonanie wspólnej piżamy z papieru
Środa ,, Zamkowa impreza’’ (Dzieci przynoszą stroje księżniczek i rycerzy)
Słuchanie wiersza W. Badalskiej ,,Przepraszam smoku (ballada o uprzejmym rycerzu’’ oraz
pogadanka na temat wiersza
Rozmowa na temat zamku (jak wygląda zamek, kto mieszka w zamku itd.)
Prezentacja kandydatek na księżniczki i kandydatów na rycerzy – przejście po sali przy
muzyce w swoich strojach
Pasowanie na księżniczki i rycerzy
Tańce przy muzyce
Praca plastyczna – wykonanie tarcz/mieczy dla rycerzy oraz koron dla księżniczek
Czwartek ,,Mini playback show’’
rozmowa na temat co to jest playback
śpiewanie przez dzieci; karaoke
koncert z ulubionymi piosenkami
kto to jest wokalista, co to jest zespół, po co są koncerty?
Praca plastyczna – wykonanie swojego mikrofonu
Piątek ,,Muzyka klasyczna’’
Czym jest muzyka klasyczna, rozmowa na temat czym jest dźwięk?
Prezentacja utworów Bach, Chopin, Mozart, Vivaldi itd.
Słuchanie bajki ,,W krainie dźwięków’’
Oglądanie różnych instrumentów, wydobywanie z nich dźwięków
Praca plastyczna – wykonanie własnego instrumentu (grzechotka z kubeczka)
III Master Chef Junior
1. BATONIKI OWSIANE
- Pogadanka o zdrowym odżywianiu;
- Zabawa „Sałatka owocowa” (Każde dziecko ma przypisany 1 owoc. Osoba prowadząca staje na
środku kręgu i wymienia jakiś owoc np. ananas, wtedy dzieci, które posiadają ten znaczek wstają i
zamieniają się miejscami. Jeśli pada hasło „sałatka owocowa” wszyscy w dowolny sposób
zamieniają się miejscami.);
- Wykonanie czapki kucharskiej;
- Wspólne robienie batoników owsianych.
2. PIZZA
- Pogadanka: Skąd pochodzi pizza? Jakie znamy inne włoskie przysmaki? (np. spaghetti, lody);
- Poznanie symboli narodowych Włoch ( flaga , godło) oraz nazwy stolicy- Rzym.
- Wykonanie okładki i pierwszych dwóch stron książki kucharskiej (dzieci wklejają przepis na
danie, które robiły danego dnia);
- Wspólne robienie pizzy.
3. BABECZKI/MUFFINKI
- Poznanie zawodu cukiernika;
- Oglądanie urządzeń i przyborów kuchennych oraz omówienie zasad bezpiecznego użytkowania
ich;
- Wykonanie trzeciej strony do książki kucharskiej;
- Wspólne robienie babeczek.
4. KOLOROWE KANAPKI
- Pogadanka o tym jakie posiłki jemy w ciągu dnia i co się na nie składa;
- Zabawa ,,Co jest w worku?'' (rozpoznawanie, nazywanie i opisywanie owoców i warzyw);
- Pogadanka o witaminach, które znajdują się w owocach i warzywach;
- Samodzielne komponowanie kanapek przez dzieci.
5. KOLOROWY SERNIK NA ZIMNO
- Wykonanie czwartej strony książki kucharskiej;
- Wspólne robienie kolorowego sernika na zimno;
- Samodzielne wykonanie medalu „Master Chef Junior”.
IV Tydzień małego chemika
Poniedziałek:
„Chemiczne jajo”
- doświadczenie polegające na zabarwieniu octu w naczyniu z olejem
– barwienie soli
– praca plastyczna – „piankowe figurki” z pianki do golenia i mąki
Wtorek:
„Wędrująca woda”
- doświadczenie polegające na zabarwieniu wody w szklankach, wkładaniu do nich kolorych
paskówi obserwowaniu jak „woda wedruje” pomiedzy szklankami
- praca plastyczna – malowanie motyla solą
Środa:
„Tęcza ze Skittles”
– doświadczenie polegające na robieniu tęczy przy pomocy kolorowych cukierków i wody
– praca plastyczna – malowanie po mleku
Czwartek:
„Dmuchanie wody za pomocą sody i octu
– doświadczenie pokazujące, który balon wypełnia cieższy gaz i który spadnie pierwszy
– praca plastyczna – malowanie balonami wodnymi
Piątek:
„Rosnące farby”
– tworzenie własnych farb, które po włożeniu do piekarnika tworzą wielobarwną strukturę
– praca plastyczna – obrazki wykonane z „rosnących farb”
V Tydzień plastyczny
Poniedziałek:
– farby
– Jakie są kolory farb?
– Jak mieszamy kolory aby powstał inny?
– Film z czego robimy farby?
– Praca plastyczna: „Pieczątkowy kalejdoskop”- korki, ziemniaki, farby
Wtorek:
Masa porcelanowa
– Co to jest masa porcelanowa i z czego się ją robi?
– Co możemy zrobić z masy porcelanowej?
– Co to jest porcelana? (film jak powstają naczynia z porcelany)
– Wykonanie masy i ozdoby z tej masy.
Środa:
Domowa ciastolina
– wykonanie ciastoliny
– Dlaczego lubimy bawić się ciastoliną?
– Nasza forma lepienia z ciastoliny zwierząt z formy
– Zabawa dowolna ciastoliną
Czwartek:
„Domowe gluty”
– przygotowanie domowych glutów
– zabawa zrobioną masą
– przyklejam się do szyby (zawody)
Piątek:
Kolorowa masa solna
– przygotowanie masy solnej
– dodawanie barwników i studzenie kolorowej masy
– lepienie, wycinanie podkowy z masy solnej
– dekoracja podkowy na szczęście
VI Tydzień małego olimpijczyka
Poniedziałek:
– Co to jest olimpiada?
– Co to jest paraolimpiada?
– Jakie są zasady gry w piłkę nożną (obejrzenie filmu)
– Rozegranie meczu
– Praca plastyczna „piłka nożna”
Wtorek:
Siatkówka
– Poznanie zasady gry w siatkówkę
– Czym się różni piłka nożna od piłki do siatki
– Obejrzenie filmu historycznego z porównaniem gry w siatkę kiedyś i dziś
– Praca plastyczna „Boisko do gry w siatkę”
Środa:
Lekkoatletyka
– Jakie dyscypliny sportowe wchodzą w lekkoatletykę?
– Obejrzenie filmu z Olimpiady lekkoatletycznej
– Zabawa sportowa „skok w dal”
– „Skok w dal”- praca plastyczna
Czwartek:
Hokej
– Prezentacja stroju do hokeja, kija i króżka
– Zabawa sportowa „strzel gola”
– Film z meczu hokejowego
– Praca plastyczna „Sprzęt do hokeja”- kolorowanie i układanie puzzli
Piątek:
Tenis
– Przedstawienie postaci tenisisty
– Obejrzenie filmiku z meczu tenisowego
– Prezentacja piłki i rakietki do tenisa
– Mecz tenisowy
– Praca plastyczna „Kort do tenisa”
VII Tydzień z grami planszowymi
Środa:
Gry terenowe na świezym powietrzu
– omówienie zasad gier
– wyjście na plac przedszkolny
– zabawa w „klasy”, „dwa ognie”, „badmintona”
– praca plastyczna – mini klasy (zakrętki, farby, vikol)
Czwartek:
Gry planszowe
– z czego powinna składać się gra planszowa?
– podstawowe zasady gier planszowych
– „moja ulubiona gra” - rozmowa
– zabawa z grami przyniesionymi przez dzieci oraz przygotowanymi przez nauczyciela
(„chińczyk”, „dobble”, „nos w nos”)
– praca plastyczna: gra planszowa „Gąsiennica”
Piątek:
Puzzle
– układanie puzzli (podział na drużyny), nagrody z poprawne ułożenie
– praca plastyczna – puzzle wykonane z patyczków (szpatułek lekarskich) i kolorowych
obrazków
VIII Bajkowy Tydzień
Poniedziałek:
Minionki
– Głodny Minionek – rozpoznawanie rzeczy w kolorze żołtym
– Bal Minionków – zabwa taneczna i konkurencje z żółtymi balonami
– Kąpiel Minionków - barwienie wody
– praca plastyczna - „Minionki rozrabiają na wyspie”, praca z szarego papieru i rolek
Wtorek:
Krecik
– rozmowa z dziećmi na temat tej postaci
– oglądanie i filmu
– zabawy orientacyjno-ruchowe przy muzyce
– zabawa „Malujemy świat” - malowanie różnymi częściami ciała
– praca plastyczna – malowanie farbami wizerunku Krecika
Środa:
Reksio
– zabawa w Gluchy Telefon – hasło: pies
– czego potrzebuje pies? (burza mózgów)
– odlądanie bajki Reksio
– zabawa „prawda czy fałsz”
– praca plastyczna – Reksio z plasteliny
Czwartek:
Auta
– oglądanie filmu i rozmowa na jego temat
– zabawa z elementami biegu „Jedziemy samochodem”
– zabawa orientacyjno – porządkowa „Pojazdy do garażu”
– praca plastyczna – wykonywanie aut z figur geometrycznych
Piątek
Kraina Lodu
– oglądanie fragmentu filmu
– wpólne spiewanie piosenki „Mam tę moc”
– zabawa pzry piosence „Ulepimy dziś bałwana”
– zabawy z lodem – eksperymenty
– praca plastyczna – bałwan Olaf i Elza z waty i wełny
pn | wt | śr | cz | pt | so | nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Zajrzyj tutaj a znajdziesz odpowiedź na najcześciej zadawane pytania.
Więcej »
Dołącz do nas: |
Masz pytania? Jesteśmy do dyspozycji: |
|
507 042 540 Dyrektor zarządzający |
||
mail: | [email protected] |