31 Lipiec 2017

 I Podróże małe i duże

Poniedziałek
 W GÓRACH
- Wskazanie na mapie Polski lokalizacji gór, prezentacja ilustracji i widokówek przedstawiających
góry;
- Zapoznanie dzieci z mieszkańcami gór – prezentacja ilustracji przedstawiających górali;
- Słuchanie piosenek : ,, W murowanej piwnicy”, ,, Za górami za lasami”- określanie tempa
utworów;
- „Góry, morze, las” – zabawa ruchowa (Dzieci maszerują swobodne. Na hasło „góry” - naśladują
górską wspinaczkę; „morze” - naśladują pływanie; „las” – naśladują ruch gałęzi na wietrze);
- Wykonanie pracy plastycznej „Baranek” (z talerza papierowego, waty i brązowego lub czarnego
bloku).
Wtorek
 MORZE
- „Morza szum” - zagadka słuchowa;
- „Jakie może by
morze?” - rozmowa kierowana na podstawie ilustracji (wzburzone, spokojne);
- Oglądanie ilustracji morza oraz poznanie zwierząt tam żyjących;
- Zabawy z chustą animacyjną (wiatr, sztorm, deszcz, słońce);
- Układanie puzzli z obrazkami zwierząt morskich, przyklejanie ich do kartki i kolorowanie.
Środa
 HAWAJE
- przywitanie dzieci okrzykiem „ALOHA” oraz wysłuchanie piosenki "Hawaje welcome to";
- oglądanie ilustracji przedstawiających hawajskie domy i ich mieszkańców, plaże, palmy
kokosowe;
- nauka hawajskiego tańcem „Hula” (przede wszystkim poruszanie biodrami);
- zabawa „LIMBO” czyli przechodzenie pod poprzeczką oraz zabawa z bańkami mydlanymi;
- robienie stroju hawajskiego (spódniczka, naszyjnik hawajski).
Czwartek
 NA WSI
- „W zagrodzie Małgosi” – bajeczka ortofoniczna.
- „Kto mieszka na wsi?” – ćwiczenia klasyfikacyjne (ilustracje);
- „Odgłosy zwierząt” – zabawa dydaktyczna rozwijająca percepcję słuchową;
- „Co nam dają zwierzęta?” – zabawa dydaktyczna;
- Wykonanie królika z masy solnej.
Piątek
 INDIE
- Zapoznanie dzieci z kultura indyjską;
- Projekcja fragmentu filmu „Indie w pigułce”;
- „Taniec indyjski” – pokaz i nauka podstawowych kroków;
- Zapoznanie dzieci z kuchnią indyjską (przyprawy, lokalne jedzenie);
- Wykonanie flagi Indii.

II Party week

Poniedziałek ,, W rytmie hip-hop’’
 Skąd się wziął hip-hop/pogadanka o kulturze hip-hopowej
 Prezentacja stroju hip-hopowego
 Nauka układu tanecznego w rytmie hip-hop
 Praca plastyczna – wykonanie grafitti
Wtorek ,, Piżama party’’ (Dzieci przynoszą piżamy i poduszki)
 Przedstawienie strojów – piżam i poduszek (pokaz mody piżamowej) – przemarsz i
prezentacja do muzyki
 Zabawy ruchowe do piosenek ,,Stary niedźwiedź mocno śpi’’, ,,Idzie niebo ciemną
nocą’’, ,,Radość o poranku’’
 Rozwiązywanie zagadek
 Dyskoteka piżamowa
 Praca plastyczna – wykonanie wspólnej piżamy z papieru
Środa ,, Zamkowa impreza’’ (Dzieci przynoszą stroje księżniczek i rycerzy)
 Słuchanie wiersza W. Badalskiej ,,Przepraszam smoku (ballada o uprzejmym rycerzu’’ oraz
pogadanka na temat wiersza
 Rozmowa na temat zamku (jak wygląda zamek, kto mieszka w zamku itd.)
 Prezentacja kandydatek na księżniczki i kandydatów na rycerzy – przejście po sali przy
muzyce w swoich strojach
 Pasowanie na księżniczki i rycerzy
 Tańce przy muzyce
 Praca plastyczna – wykonanie tarcz/mieczy dla rycerzy oraz koron dla księżniczek
Czwartek ,,Mini playback show’’
 rozmowa na temat co to jest playback
 śpiewanie przez dzieci; karaoke
 koncert z ulubionymi piosenkami
 kto to jest wokalista, co to jest zespół, po co są koncerty?
 Praca plastyczna – wykonanie swojego mikrofonu
Piątek ,,Muzyka klasyczna’’
 Czym jest muzyka klasyczna, rozmowa na temat czym jest dźwięk?
 Prezentacja utworów Bach, Chopin, Mozart, Vivaldi itd.
 Słuchanie bajki ,,W krainie dźwięków’’
 Oglądanie różnych instrumentów, wydobywanie z nich dźwięków
 Praca plastyczna – wykonanie własnego instrumentu (grzechotka z kubeczka)

III Master Chef Junior

1. BATONIKI OWSIANE
- Pogadanka o zdrowym odżywianiu;
- Zabawa „Sałatka owocowa” (Każde dziecko ma przypisany 1 owoc. Osoba prowadząca staje na
środku kręgu i wymienia jakiś owoc np. ananas, wtedy dzieci, które posiadają ten znaczek wstają i
zamieniają się miejscami. Jeśli pada hasło „sałatka owocowa” wszyscy w dowolny sposób
zamieniają się miejscami.);
- Wykonanie czapki kucharskiej;
- Wspólne robienie batoników owsianych.
2. PIZZA
- Pogadanka: Skąd pochodzi pizza? Jakie znamy inne włoskie przysmaki? (np. spaghetti, lody);
- Poznanie symboli narodowych Włoch ( flaga , godło) oraz nazwy stolicy- Rzym.
- Wykonanie okładki i pierwszych dwóch stron książki kucharskiej (dzieci wklejają przepis na
danie, które robiły danego dnia);
- Wspólne robienie pizzy.
3. BABECZKI/MUFFINKI
- Poznanie zawodu cukiernika;
- Oglądanie urządzeń i przyborów kuchennych oraz omówienie zasad bezpiecznego użytkowania
ich;
- Wykonanie trzeciej strony do książki kucharskiej;
- Wspólne robienie babeczek.
4. KOLOROWE KANAPKI
- Pogadanka o tym jakie posiłki jemy w ciągu dnia i co się na nie składa;
- Zabawa ,,Co jest w worku?'' (rozpoznawanie, nazywanie i opisywanie owoców i warzyw);
- Pogadanka o witaminach, które znajdują się w owocach i warzywach;
- Samodzielne komponowanie kanapek przez dzieci.
5. KOLOROWY SERNIK NA ZIMNO
- Wykonanie czwartej strony książki kucharskiej;
- Wspólne robienie kolorowego sernika na zimno;
- Samodzielne wykonanie medalu „Master Chef Junior”.


IV Tydzień małego chemika
Poniedziałek:
„Chemiczne jajo”
- doświadczenie polegające na zabarwieniu octu w naczyniu z olejem
– barwienie soli
– praca plastyczna – „piankowe figurki” z pianki do golenia i mąki
Wtorek:
„Wędrująca woda”
- doświadczenie polegające na zabarwieniu wody w szklankach, wkładaniu do nich kolorych
paskówi obserwowaniu jak „woda wedruje” pomiedzy szklankami
- praca plastyczna – malowanie motyla solą
Środa:
„Tęcza ze Skittles”
– doświadczenie polegające na robieniu tęczy przy pomocy kolorowych cukierków i wody
– praca plastyczna – malowanie po mleku
Czwartek:
„Dmuchanie wody za pomocą sody i octu
– doświadczenie pokazujące, który balon wypełnia cieższy gaz i który spadnie pierwszy
– praca plastyczna – malowanie balonami wodnymi
Piątek:
„Rosnące farby”
– tworzenie własnych farb, które po włożeniu do piekarnika tworzą wielobarwną strukturę
– praca plastyczna – obrazki wykonane z „rosnących farb”

V Tydzień plastyczny

Poniedziałek:
– farby
– Jakie są kolory farb?
– Jak mieszamy kolory aby powstał inny?
– Film z czego robimy farby?
– Praca plastyczna: „Pieczątkowy kalejdoskop”- korki, ziemniaki, farby
Wtorek:
Masa porcelanowa
– Co to jest masa porcelanowa i z czego się ją robi?
– Co możemy zrobić z masy porcelanowej?
– Co to jest porcelana? (film jak powstają naczynia z porcelany)
– Wykonanie masy i ozdoby z tej masy.
Środa:
Domowa ciastolina
– wykonanie ciastoliny
– Dlaczego lubimy bawić się ciastoliną?
– Nasza forma lepienia z ciastoliny zwierząt z formy
– Zabawa dowolna ciastoliną
Czwartek:
„Domowe gluty”
– przygotowanie domowych glutów
– zabawa zrobioną masą
– przyklejam się do szyby (zawody)
Piątek:
Kolorowa masa solna
– przygotowanie masy solnej
– dodawanie barwników i studzenie kolorowej masy
– lepienie, wycinanie podkowy z masy solnej
– dekoracja podkowy na szczęście

VI Tydzień małego olimpijczyka

Poniedziałek:
– Co to jest olimpiada?
– Co to jest paraolimpiada?
– Jakie są zasady gry w piłkę nożną (obejrzenie filmu)
– Rozegranie meczu
– Praca plastyczna „piłka nożna”
Wtorek:
Siatkówka
– Poznanie zasady gry w siatkówkę
– Czym się różni piłka nożna od piłki do siatki
– Obejrzenie filmu historycznego z porównaniem gry w siatkę kiedyś i dziś
– Praca plastyczna „Boisko do gry w siatkę”
Środa:
Lekkoatletyka
– Jakie dyscypliny sportowe wchodzą w lekkoatletykę?
– Obejrzenie filmu z Olimpiady lekkoatletycznej
– Zabawa sportowa „skok w dal”
– „Skok w dal”- praca plastyczna
Czwartek:
Hokej
– Prezentacja stroju do hokeja, kija i króżka
– Zabawa sportowa „strzel gola”
– Film z meczu hokejowego
– Praca plastyczna „Sprzęt do hokeja”- kolorowanie i układanie puzzli
Piątek:
Tenis
– Przedstawienie postaci tenisisty
– Obejrzenie filmiku z meczu tenisowego
– Prezentacja piłki i rakietki do tenisa
– Mecz tenisowy
– Praca plastyczna „Kort do tenisa”

VII Tydzień z grami planszowymi

Środa:
Gry terenowe na świezym powietrzu
– omówienie zasad gier
– wyjście na plac przedszkolny
– zabawa w „klasy”, „dwa ognie”, „badmintona”
– praca plastyczna – mini klasy (zakrętki, farby, vikol)
Czwartek:
Gry planszowe
– z czego powinna składać się gra planszowa?
– podstawowe zasady gier planszowych
– „moja ulubiona gra” - rozmowa
– zabawa z grami przyniesionymi przez dzieci oraz przygotowanymi przez nauczyciela
(„chińczyk”, „dobble”, „nos w nos”)
– praca plastyczna: gra planszowa „Gąsiennica”
Piątek:
Puzzle
– układanie puzzli (podział na drużyny), nagrody z poprawne ułożenie
– praca plastyczna – puzzle wykonane z patyczków (szpatułek lekarskich) i kolorowych
obrazków

VIII Bajkowy Tydzień

Poniedziałek:
Minionki
– Głodny Minionek – rozpoznawanie rzeczy w kolorze żołtym
– Bal Minionków – zabwa taneczna i konkurencje z żółtymi balonami
– Kąpiel Minionków - barwienie wody
– praca plastyczna - „Minionki rozrabiają na wyspie”, praca z szarego papieru i rolek
Wtorek:
Krecik
– rozmowa z dziećmi na temat tej postaci
– oglądanie i filmu
– zabawy orientacyjno-ruchowe przy muzyce
– zabawa „Malujemy świat” - malowanie różnymi częściami ciała
– praca plastyczna – malowanie farbami wizerunku Krecika
Środa:
Reksio
– zabawa w Gluchy Telefon – hasło: pies
– czego potrzebuje pies? (burza mózgów)
– odlądanie bajki Reksio
– zabawa „prawda czy fałsz”
– praca plastyczna – Reksio z plasteliny
Czwartek:
Auta
– oglądanie filmu i rozmowa na jego temat
– zabawa z elementami biegu „Jedziemy samochodem”
– zabawa orientacyjno – porządkowa „Pojazdy do garażu”
– praca plastyczna – wykonywanie aut z figur geometrycznych
Piątek
Kraina Lodu
– oglądanie fragmentu filmu
– wpólne spiewanie piosenki „Mam tę moc”
– zabawa pzry piosence „Ulepimy dziś bałwana”
– zabawy z lodem – eksperymenty
– praca plastyczna – bałwan Olaf i Elza z waty i wełny

« Powrót

 Dołącz do nas:

Masz pytania? Jesteśmy do dyspozycji:

        

507 042 540  Dyrektor zarządzający
797 349 893  Przedszkole - ZAPISY

  mail: [email protected]